Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

24 mars 2009

Teambuilding på Hallskogsvallen (en del kallar det fest)

Kanske en del av nyförvärvens underhållningspaket?

Lördagen den 18 april brakar säsongens första träning utan boll lös. Klockan 16.00 är det avspark på Hallskogsvallen. Eller rättare sagt på tv-apparaten som finns på vallen. Det är inte Kil som ska lira utan några lag från brittiska öarna. Kils trupp ska istället njuta av spelet och på alla möjliga sätt försöka efterlikna de engelska fansens sätt att uppleva fotboll. Det vill säga att det kan komma att handla om intagande av diverse rusdrycker. Men självklart är det helt frivilligt. Kanske, eventuellt, kommer festkommitén också att rodda ihop någon form av fast föda, men inga garantier har ännu lämnats på denna punkt. Däremot har de lovat underhållning från föreningens nytillskott. Om det är någon form av OSA eller RSVP som gäller får vi be att återkomma om, men med tanke på att åtminstone en tanke på käk har tänkts så kanske det finns ett visst intresse om att få veta hur många som tänker sig att dyka upp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då anmäler jag mig direkt, men får väll hoppas att det blir fler

Anonym sa...

är man med i festkommitén så "måste" man väl offra sej.. men jag kör nog på daniels alternativ.. vatten & sallad ;)

skål alla glada

jOhan sa...

Jag undrar om bloggen i sig gör mig entledigad från underhållningen på festen? Jag kan åta mig att underhålla de andra 364 dagarna på året...

Anonym sa...

J0han, ja jag hoppas att både kameror och anteckningsblock lämnas hemma. Annars kanske man får skämmas efteråt...

Ja jag tänker absolut komma och jag kommer nog till viss del gå med på vatten och sallad. Vad som äts kvittar mig helt, men vattnet ska vara blandat med malt humle och jäst för att få rätt smak och effekt så att säga ;)