Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

16 mars 2009

Spelartrupp 09: Anton Calmerfalk

Näste man ut i spelarpresentationen har ett tag kvar vad gäller tonårsliv. Han är inte typen som skriker ut ordrar och styr sina medspelare på planen. Ännu. Troligen på grund av sin ringa ålder. Men i Kil har ändå tagit plats på flera olika sätt. Det kanske allra mest utmärkande är inte så hedrande (Två topplaceringar av två möjliga i El Tunnelliga), men det finns andra kvalitéer i denne junis också. Tyvärr har inte paparazzifotograferna lyckats fånga denne doldis på bild ännu, men efter det här reportaget lär det bli ändring.

Anton Calmerfalk
Hur gammal var du när du drog på dig fotbollsskorna första gången?
Jag var nog runt 7 år när jag började med fotbollen.

Om du struntade i tränarna ett tag, var skulle du placera dig själv på planen då?
För mig spelar det ingen roll vart jag spelar, allt förutom back funkar

Flera av de äldre i gänget har fluktat i omklädningsrummet och sett att du är rätt krallig trots din ålder. Smygtränar du på gymmet?
Haha, försöker styrketräna mycket hemma men inte så mycket på gym dock.

Hur känns det så här en bit in på försäsongen, trivs du med de stora grabbarna?
Ja, jag trivs jättebra i laget, det är ett härligt gäng och jag tror att vi kommer gå långt.

Hur många procent bättre är din bästa skottfot jämfört med din sämsta?
Högerskon är i alla fall 70 % bättre än vänstern.

Vad tycker du själv är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare?
Det är nog snabbheten och kampviljan.

Favoritlag, förutom Kil?
Real Madrid!

Hur många A-lagsmatcher gör du i år?
Svårt att säga, hoppas på ett par inhopp men ska kämpa för en plats i laget.

Går du något på Behrn Arena?
Nej, men jag följer ÖSKs matcher.

Kollar du på damfotboll? Alltså själva spelet.
Nej, det gör jag inte.


Tre snabba

Väger Sir Magnus Bergman mer eller mindre än 95 kilo?
Magnus väger mindre.
Är Zlatan Ibrahimovic Sveriges bästa fotbollsspelare?
Ja, det är han.
Bolibompa eller Bobster?
Bolibompa.

Inga kommentarer: