Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

21 november 2009

Återigen är man 12 år.

Jag minns det som igår. Jag satt hemma med feber. Med en ny Kalle Anka tidning i handen, som mamma köpt. En chokladkaka bredvid mig och med videon fullmatad med Ducktales på äventyr. Ändå var jag helt förstörd! Inte för att jag hade feber utan för vad den fick mig att missa. För medan jag satt där med min feber och min Kalle så var hela mitt fotbollslag på en fotbollsturnering i Finspång. En turnering med massor med lag och en turnering som jag sett fram emot under hela sommaren. Och nu var alla där och spelade, alla utom jag. Jag sneglade ner på mina nyinköpta i läder svarta diadora skor. De var nyputsade och luktade nyinköpt skin. Jag hade spelat en träning med dem för att känna in dem innan den viktiga turneringen. Men istället för att springa i det gröna gräset fick de idag stå oanvända på en röd matta.

På kvällen ringde mina kompisar och sa att de kommit tvåa och att det varit bästa dagen i deras liv! Efter samtalen tok åt jag min fjärde chokladkaka, vände mig om och försökte sova. För att konstatera att detta, inte var den bästa dagen i mitt liv!

Nu sitter jag här igen... Men denna gång inte med feber utan med svininfluensan. Som jag hela tiden försöker att skjuta bort... Utan att vidare värst lyckas.

Medan de andra i laget spelar fotboll i träningsturneringen (25 st i torsdags och 20 st under lördagen). Så sitter jag här, och sneglar ner på mina nyinköpta diadora skor...

Som även denna gång får stå där, oanvända och förväntningsfulla. Denna gång vita och stående på en ljusbruna matta men med endast en träning i lilla hallen i Nerikes Kil skolan i sig...


Vem vad ska man göra? Jo jag ska äta min chokladkaka, vända mig om och somna. Och konstatera att detta återigen inte var den bästa dagen i mitt liv. Men samtidigt börja förbereda mig på att när svinet lämnat mig. Då ska jag börja plocka poäng!!!

Inga kommentarer: