Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

09 april 2009

Spelartrupp 09: Jimmy Hellström

Det var ett tag sedan sist men så här lagom till påsk är det dags att bjuda på lite nytt godis. Följetongen Spelartrupp 09 har nöjet att presentera mannen, myten, målvakten, Jimmy Hellström!

Jimmy Hellström
Hur gammal var du när du drog på dig fotbollsskorna första gången?
6 år gammal, så tro inte för mycket på de som säger att man ska träna mycket för att bli bra ;)

Hur känns det så här en bit in på försäsongen, känner du att formen är på gång?
Jodå den kommer nog, och efter det inplanerade träningslägret i Spanien kommer den nog vara på topp!

Vad tycker du själv är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare?
Då jag är målvakt måste jag nog svara kroppsvolymen, desto större volym desto större % av målet täcker man upp.

Hur många A-lagsmatcher gör du i år?
Jag hoppas helt klart på att spela alla jag kan. Dock med såpass hård konkurens tror jag på 5.

Om du verkligen försöker, når du upp till ribban då? Kan du kanske till och med hoppa upp och ta tag i ribban?
Får man använda studsmatta? nejdå jag når allt till ribban och kan nog tilloch med ta tag i den och hänga kvar. Men kommer det till att orka dra sig upp också ja då blir det nog svårare.

Ditt lilla getskägg, har du det för att det är snyggt, eller för att retas, eller kanske för att bevisa att även du har skäggväxt?
Det började att sparas mest för att retas med folk, sen har det väl ja vad ska man säga? växt på mig... Nu är det mest kvar för att det skulle ta mig ett helt år att få tillbaka det lilla jag har.

Favoritlag, förutom Kil?
Får nog helt enkelt svara ÖSK då jag har rätt så bristande intresse av att titta på fotboll, spelar hellre.

Går du något på Behrn Arena?
Brukar inte bli mycket, men kommer ju inte missa Metallsvenskan iaf.

Tre snabba
Väger Sir Magnus Bergman mer eller mindre än 95 kilo?
Mindre
Är Kim Olsen ÖSKs bästa fotbollsspelare?
Nej, Alvbåge!
Kalla Fakta eller Uppdrag granskning?
Kalla Fakta

Inga kommentarer: