Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

02 april 2009

Kostymen börjar bli för liten

Man kan bli lycklig av många olika anledningar. Just nu blir jag lycklig av att uppslutningen på Nerikes Kils träningar är fantastiskt bra. Vi är nu över 20 spelare vid varje träningstillfälle. Detta inkluderar tre bra målvakter som är i full träning. Detta gör att kvaliteten bara blir bättre och bättre för varje vecka som går. Det är också roligare ju fler man är. Så det är alltså med ett leende på läpparna vi nu kan konstatera att den lilla konstgräsplanen, där vi tränar på torsdagar, börjar kännas alldeles för liten. En annan sak som gläder mig mycket är att supporterklubben Kilenarna också växer så det knakar. Rykten gör gällande att vi nu har över 30 trogna fans. Nu stundar snart träning och spel på gräs och då kommer jag och fler med mig att bli ännu lyckligare.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag är fullt medveten om att rubriken på detta inlägg inbjuder till skämt angående undertecknads kroppsform. Men nu låg jag före. Ha!

jOhan sa...

Om vi kan få ihop en handfull spelare i Kil som sett Sir Bergman i kostym blir jag mycket förvånad. Alltså var det nog ingen som gjorde den associationen. Men nu när du öppnat för det så...