Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

19 april 2009

En mullvad i Östansjö?

Ni som var och såg den mycket intressanta matchen mellan Östansjö och Nerikes Kil igår den 18 April fick uppleva något häpnadsväckande som sällan syns vid en fotbollsplan... Dels var det det otroliga spelet från Kil´s sida men det skådades även en mullvad. Man var tvungen att vara snabb för att se honom men om man hade lite tur så lyckades man. Jag ska förklara händelsförloppet ytterligare...

Det var i mitten på andra halvlek och Kil leder matchen med otroliga 9-0! Då slås det en långboll från mitten tänkt mot Kil´s ytterspringare på högerkanten. Tyvärr blir bollen för lång och åker ut över sidlinjen i något som kan uppfattas som Kieran höjd (ca 1.50) :). Då, från ingenstans kommer han... Iförd målvaktsmundering och med några tussar hårstrån på hakan som på håll kan uppfattas som bockskägg slängandes utan tanke på konsekvenserna. Lika snabbt som han dök upp efter bollen (tyvärr missade han) så försvann han ner i ett dike igen och var spårlöst borta.

Det är alltid kul med lite underhållning i spelavbrotten...


Jimmy Hellström?

4 kommentarer:

John Andersson sa...

haha, måste ju ha varit matchens prestation:P

Jimmy sa...

Haha ja jag kan ta på mig det försöket till cirkuskonst. Synd bara att jag missade bollen annars hade ni fan stått å jublat istället för att håna

Anonym sa...

Och jag som trodde min räddning var matchens höjdpunkt...:(

Jimmy sa...

nä men den kan komma på en god andraplats :P