Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

12 juni 2009

Pa spaning i Asien

Tankte rapportera fran mitt spaningsuppdrag i Thailand. Jag ar alltsa har for att hitta nagra talanger som skulle kunna bli ett par bra nyfarvarv infor hosten. Forst maste jag beratta att det ar ett riktigt slit jobb. Forst maste man bo pa ett 4 stjarnigt hotell med pool. Sen ar det bad i turkost vatten och pa kvallen maste man ata pa fina restauranger och dricka... vatten... Sa det ar inte latt. Det ar nar solen gar ner som jag kan satta igang att arbeta, for det ar da som thailandarna ger sig ut for att lira boll. Jag har nu studerat dem 5 kvallar. Jag har sett att det finns potetial men jag har stott pa foljande tre problem.
1. De ar for daliga
2. De ar inte beredda pa att betala 1200 kr i medlemsavgift da det ar en arslon for dem.
3. Vi har inte salt tillrackligt med guldpacket for att kunna matcha Manchester united i budgivningen...

Men eftersom jag har fatt fina rapporter att spelarna i Kil (satt uppe hela natten har och vantade vid telefonen)anda spelar bra och tar poang fran G-hyttan sa kanske jag inte behover leta vidare utan det verka som att vi kan klara oss anda. Undra da vad jag sa gora restan av tiden...

Harligt med poang killar. Jag far trana hart om jag ska kunna komma in i truppen igen. Typiskt att Olle och Falk var sa himla bra pa matchen...:)

1 kommentar:

Matte sa...

Det är tur vi har dig som scout danne ;)