Stort och smått om fotboll på Närkes spets och hela vägen ut i vida världen. Här blir det innanför skjortan på såväl nyförvärv som trotjänare i föreningen, men också rapporter från både matcher och träningar liksom resten av fotbollsvärlden. Helt enkelt en blogg för dig som gillar boll i allmänhet och Nerikes Kil i synnerhet!


besöksräknaren

05 juni 2009

Lätta upp stämningen

Glöden som fanns i laget fick sig en ordentlig nerkylning i torsdags. Men när man tror att man släckt en glöd så kan det ändå finnas en liten gnista som kan ge en ordentlig fyr igen, och jag vet att den gnistan finns i laget. Det var en riktig skitmatch vi gjorde sist men vi förlorade ingen VM-final och vi har fortfarande en mycket god chans att göra en bra säsong i femman i år. Men som sagt, hårt jobb och mycket glädje bör vara ett av recepten. Så för att lätta upp stämningen lite så tänkte jag skriva om något som ligger mig varmt om hjärtat, nämligen floskler. Detta uppenbarar sig på lagets hemsida där veckans citat ständigt uppdateras. Men för att ge lite extra krydda tänkte jag skriva några av mina favorit floskler som jag kommit över under åren. Så läs och njut: OBS! Det är inte bara jag och Magnus som kan säga fel...

- Kolla en fjortis i femton års åldern!
- Vad heter Degerfors igentligen?
- Franska läste jag i tre år i nian!


På ok där man kan köpa en skiva för 89 och två för 159.

- Vem är det som är så dum och köper två likadana skivor!

- Känn på ett par hårstrån och känn hur tunt hår han har!


En kille tar av sig tröjan på idrotten.

- Kolla vad brun om bena du är!

- Bosse står över gymnastiken idag p.g.a. att hans luftrör har varit i kontakt med läkare!


- Vem hörde jag som inte sa någonting!

- Men sammandraget visar ju inte allt!

- Jag har mina egna kalsonger!

- Tack för idag, nu kan ni jogga ner. Snabbt!

- Jag slog två flugor på smällen!

Inga kommentarer: